ARMAĞAN PORTAKAL

Paylaşmak için mükemmel olmayı beklemem!
Kemaliye Prof. Dr. Ali Demirsoy Doğa Tarihi Müzesi
1024 814 Armağan Portakal

Açık ara en sevdiğim müzeler doğa tarihi kapsamlı olanlar. Viyana’daki muhteşemdi. New York’taki etkileyici. Kopenhag’daki ufak. Kemaliye’deki ise kapağı kaldırılmamış hazine sandığı gibi. Mekan mütevazı, içerik inanılmaz zengin. 2 Kadın Anadoluda sosyal projemiz sayesinde…

Ovacık Yöresel Yemekleri
645 1024 Armağan Portakal

Kemaliye-Tunceli Rotası’nın olmazsa olmazı: OVACIK Aaaa dediğinizi duyar gibiyim. Çok meşhur oldu son yıllarda. Ufak bir kasaba. Şöyle tanımlayayım, köy yanı varlığını koruyan bir kasaba. Ki bu çok güzel, özgün. Karakter zenginliği. Öğle yemeği…

MUNZUR Efsanesi, Gözeleri, Dağları, Irmakları, Ovası
1024 576 Armağan Portakal

Kemaliye-Tunceli rotamızın  önemli lokasyonlarından biri MUNZUR. Hem fiziksel olarak, hem duygusal olarak. Efsanesi var, rehberimiz Cengiz (Altuntaş) bey anlattı, ben de size aktaracağım. Kültür ve Turizm Bakanlığı sayfasından alıntı yaparak yazının altına bırakıyorum okumanız…

Kesintisiz Tabiat Rotası “Kemaliye – Tunceli”
896 1024 Armağan Portakal

Olağanüstü bir coğrafya. Zor bir rota. 1.600-2.000m rakımlarda, saatlerce araçla molasız yol almak. 2 Kadın Anadoluda @2kadinanadoluda olarak her gezimizden büyük keyif ve hazla döndüm. Anadolu’nun zenginliklerini yerinde görmek, hissetmek ve aktarmak amacıyla çıktığımız…

Dijital Distopya! Bunlar iyi günlerimiz!
640 359 Armağan Portakal

Sosyal medya CANDIR! Şimdilik öyle! diyorum ve iddia ediyorum ki bunlar iyi değil çok iyi günlerimiz. Henüz! Bilimsel değil içsel ve sezgisel! Ee bu blog benim günlüğüm, kafama göre takılmakta özgürüm. Hepimizin birden fazla…

Karahantepe Ritüel Alanı ile Yumurta Sperm Döllenme Benzerliği
729 1024 Armağan Portakal

Kuş bakışı alana baktığınızda bir spermin yumurtayı döllediği ân ile benzerliğini siz de görüyorsunuz muhakkak! Büyük bir benzerlik! Karahantepe ile ilgili kazı başkanı Prof. Dr. Necmi Karul’un bir programını izledim Youtube’da. (Siz de mutlaka…

Sicilya için minik öneriler
576 1024 Armağan Portakal

2019 yılından beri ilk yurtdışı seyahatim. Arada pandemi, süresi dolan pasaport, biten vize var. Bunların hepsi dert olmaktan çıktığında rota oluşturuldu. Vizeyi İtalya’dan almış olmak ne mutlu ki tekrar İtalya’ya giriş demekti. 30 sene…

Şanlıurfa’da Nereyi Gezelim?
976 1024 Armağan Portakal

Birlikte gezmeyi çok seviyoruz. Çok keyif alıyoruz. Gülüyoruz, konuşuyoruz, anlaşıyoruz, didişiyoruz. Ritüellerimiz de var, takıntılarımız da… Ama en çok dostluğumuz var. Birbirimizi anlıyoruz. Bu fotoğrafta ben çok gülmüşüm, ne oldu acaba hatırlayamadım. Banu (Tozluyurt)…

Şanlıurfa Kale Eteği ve Kızılkoyun Nekropollerinde 2300 senelik Gelenekler
1024 1024 Armağan Portakal

Şanlıurfa, bir hazine sandığı! Nereye dokunsan yeni bir keşif, nereyi kazsan tarihe yolculuk… 1940’larda gecekondulaşmaya maruz kalan Kale Eteği ve Kızılkoyun mağaralarında 2300 yıllık mezar odaları, mozaikler ortaya çıktı. Biz 2 Kadın Anadoluda olarak…

Karahantepe! Geçmişten günümüze ya onlar olmasaydı?
1024 768 Armağan Portakal

Bu yazımı önemsiyorum. İnsanlığın başlangıcından bugüne uzanan sürecin izlerini taşıyan coğrafyada gezindim, hissettim, dinledim. Ve şimdi yazmak zamanı. Böylesi büyük bir zamanı tek yazıya sığdırdım diyecek kadar hadsiz değilim. Diyeceğim şudur “Orada gözüme takılanları,…

Şanlıurfa Kurtuluş Müzesi, Onikiler ve Mahmut Nedim Konağı
1024 1024 Armağan Portakal

Şanlıurfa, hem insanlık tarihinin ilk, hem de ülkemizin kurtuluşunun zafer izlerini taşıyor. Bir yolculuk kendisi, bir yol. Ne kadar eskiden geliyor henüz bilmiyoruz. Kazılar devam ettikçe zaman tünelinde yolculuğumuz devam edecek. Sadece biz değil…

Şanlıurfa, Biz Yine Geldik!

Bloguma 2.5 sene sonra yeni bir yazı eklemek Şanlıurfa’ya kısmet oldu. 12bin yıl bekleyen Göbeklitepe’ye yeniden, Karahantepe’ye ilk ziyaretimin şerefine yazmak hem de. Kentin ayakta kalan tek kapısı Harran Kapısı’ndan geçerek çarşısına girmenin onuruna.…